OLEJ WIELKOPOLSKI
Wideo-etnografia
CEL DIAGNOSTYCZNY:
Eksploracja roli oleju w procesie gotowania.
METODOLOGIA:
Wideo-etnografia. Wywiady jakościowe.
OPIS:
W ramach prac nad marką Oleju Wielkopolskiego odwiedziliśmy grupę pań domu ze wsi, miasteczek i miast. Naszym celem było ustalenie głównych skojarzeń związanych z olejem, poznanie sposobów jego użytkowania i wykorzystywanych akcesoriów.
Wspólnie gotowaliśmy i czytaliśmy etykiety. Dopytywaliśmy, na jakie elementy konsumentki zwracają szczególną uwagę, wybierając olej. Zaglądaliśmy do szafek, aby lepiej zrozumieć, obok jakich produktów stoi i w jaki sposób jest przechowywany.
CIEKAWOSTKI:
Żadna z badanych nigdy nie próbowała smakować samego oleju.
Konsumentki oczekują, że olej będzie przezroczysty i nieingerujący w smak potrawy.
Kolor oleju stanowi istotny czynnik w procesie zakupowym.
EFEKTY:
W wyniku procesu przedstawiliśmy do wdrożenia zestaw innowacji. Zarówno tych wymagających niewielkich korekt, jak i sięgających po przykłady spoza ram kategorialnych.