Dziewiąta Planeta
Galaktyka smaku
PROJEKT
Gdy zwrócili się do nas założyciele kultowej, żoliborskiej restauracji „Ósma Kolonia”, stanęliśmy przed wyzwaniem stworzenia nowej marki. W niczym nieprzypominającej tych, które były już dostępne na rynku.
Cały projekt przeprowadziliśmy w metodologii Design Thinking. Zaczęliśmy od analizy konkurencji i potrzeb konsumenckich. Następnie, w ramach procesu ideacji warsztatowo-prototypowych, wypracowaliśmy kolejne elementy konceptu.
REALIZACJA
Szybko okazało się, że konsumenci nie chcą słyszeć o diecie, lecz o przyjemności jedzenia. Potem, że niekoniecznie potrzebują 5 posiłków dziennie. Zazwyczaj woleliby dostać mniej, a brakujące zapotrzebowanie kaloryczne uzupełnić we własnym zakresie. W końcu, że świeże, sezonowe produkty są istotne, ale podobne znaczenie mają ekologiczne opakowania. Dzięki temu, że krok po kroku odbijaliśmy kolejne elementy marki z przyszłymi klientami, udało nam się stworzyć mocny, przekonujący koncept.
Jednocześnie stworzyliśmy zawłaszczalny język wizualny – warzywa przypominające planety. Pojawiły się one na torbach, opakowaniach, stronie internetowej czy ikonie aplikacji. Charakterystyczna kreska i abstrakcyjna, surrealistyczna forma jest całkowicie podatna na rozwinięcie. Tak jak szef kuchni korzysta z sezonowych składników do komponowania posiłków, tak nowe, narysowane warzywa mogą wyznaczać kolejne pory roku.
EFEKTY
Dziewiąta Planeta już pierwszego dnia dostarczania posiłków miała tylu klientów, ile powinna zdobyć po pół roku działalności. Branding został wyróżniony nominacją do nagrody Klubu Twórców Reklamy KTR. Dlatego jesteśmy szczęśliwi, że współtworzyliśmy catering, która zdecydowanie wyróżnia się w swojej kategorii.