IBUPROM
NOWOCZESNA MARKA PRZECIWBÓLOWA

PUNKT WYJŚCIA

Portfolio USP Zdrowie jest rzadkim przypadkiem na świecie, gdzie w ręku jednej firmy znajdują się dwie największe marki przeciwbólowe na rynku – Apap i Ibuprom. Gdy zostaliśmy poproszeni o pomoc w opracowaniu strategii, obie marki mierzyły się z wysoką aktywnością ze strony konkurencji. Stały również przed wyzwaniem znalezienia nowej drogi rozwoju wizerunku, związanej z wyeksploatowaniem się dotychczasowych narracji.

DZIAŁANIA

Kluczowa była precyzyjna selekcja wymiarów, w których obie marki powinny się różnić. Chodziło o zminimalizowanie ryzyka kanibalizacji i ułatwienie im dalszego rozwój w kategorii, która jest bardzo nisko angażująca, związana z negatywną motywacją i dająca ograniczone możliwości różnicowania się marek.

Cały projekt był kompleksowy. Rozpoczęliśmy od audytu kategorii, marek i elementów budujących doświadczenie w różnych punktach styku. Następnie opracowaliśmy strategię portfelową i pozycjonowania. Współtworzyliśmy też rozwinięcia produktowe marki Ibuprom. Ostatni element projektu dotyczył programu brand exprience w tym komunikacji, brandingu i brand design.

REZULTATY

W konsekwencji opracowanych w procesie strategicznym koncepcji marka Ibuprom wyostrzyła swoje pozycjonowanie. Opracowano nową platformę komunikacyjną, zmieniono opakowania, a dotychczasowe plany mediowe, oparte głównie na wykorzystaniu TV, uzupełniono o inne media (m.in. ooh). Dotychczasowe portfolio produktowe marki otworzyło się na innowacje produktowe (launch wariantu RR) oraz inne niż tabletka formaty produktowe (żel Sport).

Pracowaliśmy dla:
aleo
warka
vercom
ttv
e.wedel
usp_zdrowie
unilever
tvp
redbull
r22
play
pelavo
nc+
maspex
kir
ing
perla
kompania_piwowarska
ibuprom
erbud
dilmah
dauman
redge
cosmedica
apap
tvn
bausch
bigmilk
Loading