BIG MILK
DZIECIĘCA SPONTANICZNOŚĆ
projekt
Kultowa marka lodów była w potrzebie świeżej strategii, która pomogłaby jej odbudować pozycję lidera na polskim rynku.
Wyzwanie
Przez lata Big Milk był niemal synonimem polskich mlecznych lodów. Jednak w 2018 roku ta niegdyś kultowa marka systematycznie traciła udziały rynkowe na rzecz rosnącej konkurencji.
Dotychczasowa strategia „Małe rzeczy są Big” oraz związana z nią komunikacja, nie odpowiadały impulsywnemu charakterowi zakupów w tej kategorii i hamowały rozwój biznesu. Dodatkowym wyzwaniem był trwający proces łączenia produktów Algidy pod parasolem Big Milka, który wymagał spójnego wizerunku marki. Potrzebna była wyraźna zmiana.
realizacja
Naszym zadaniem było znalezienie możliwości rozwoju na podstawie dotychczasowych wartości marki: prostoty i mleczności produktu. Centralnym elementem nowej strategii stała się idea dziecięcej spontaniczności. Ta koncepcja przeniknęła każdy aspekt Big Milka – od brandingu i opakowań, przez komunikację, po portfolio produktowe.
Kluczowym krokiem była zmiana pozycjonowania lodów z prostych na codzienne, co znacznie rozszerzyło grupę odbiorców i lepiej odpowiadało impulsywnemu charakterowi zakupów. Odwołania do dzieciństwa rezonowały z wieloma konsumentami, wzmacniając przy tym emocjonalną więź.
Efekty
Big Milk przeszedł gruntowną transformację. Nasz zakres prac został rozszerzony o nadzór nad nowym brand designem i packagingiem, co zapewniło spójność wszystkich elementów. Dzięki nowej strategii marka odbudowała swoją pozycję i stworzyła fundamenty dla dalszego rozwoju.
Jako klient czułem, że proces był doskonale przeprowadzony. Dało mi to poczucie dużego komfortu.
Adam Gajczewski
Marketing Manager, Big Milk, Unilever