TTV
Rzeczywistość zaskakuje
PUNKT WYJŚCIA
TTV to ogólnopolska stacja TV należąca do Grupy TVN i dostępna na bezpłatnej platformie telewizji naziemnej. W 2014 roku marka TTV była mało popularna i postrzegana jako nieatrakcyjna, nijaka i oferująca treści powtórkowe Grupy TVN. Ze względu na rodzaj przyznanej licencji koncesyjnej stacja miała profil edukacyjno-informacyjny i oferowała kontent o charakterze edutainmentowym.
DZIAŁANIA
Zostaliśmy poproszeni o pomoc w opracowaniu długookresowej strategii rozwoju kanału oraz zaadresowanie najważniejszych obszarów związanych z jej implementacją. Kluczowe okazały się rozbieżności między danymi dot. oglądalności, a badaniami konsumenckimi, które to nie pozwalały na jasne wskazanie pożądanego kierunku rozwoju profilu stacji. Dane telemetryczne wskazywały na popularność powtórek TVN, a deklaracje konsumenckie na potrzebę tworzenia bardziej ambitnego i kulturotwórczego kontentu.
Przeprowadziliśmy całościowy proces opracowania strategii z pogłębioną diagnostyką. Dzięki odpowiedniej analityce zrekonstruowaliśmy współczesny, rzeczywisty, bardzo powierzchowny sposób konsumpcji telewizji, który wyraźnie różni się od wyobrażeń i deklaracji.
EFEKTY
Zaproponowaliśmy nowe, wyróżnialne pozycjonowanie i sposoby autopromocji stacji służące budowaniu jej wyrazistego i atrakcyjnego wizerunku. Stacja wprowadziła nową identyfikację wizualną, nową ideę organizującą, nowe pozycje do ramówki i nowy styl komunikacji – bardziej kontrowersyjny, odważny, a przez to prowokujący do dyskusji.