Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Perła

Jasne.

projekt

Regionalna marka piwa chciała powiększyć swój rynek, jednak jej komunikacja nie była odpowiednia dla planowanej skali rozwoju.

Wyzwanie

Perła to chluba Lubelszczyzny. Z ogólnopolskiej perspektywy była postrzegana jako regionalne piwo czerpiące z wizerunku marek rzemieślniczych. Jednak wraz z rosnącą konkurencją kraftową, Perła przestała wyróżniać się na rynku i zaczęła tracić na aspiracyjności. Sytuację komplikowało zbyt rozbudowane portfolio produktów oraz niekonsekwencja w kolejnych kampaniach reklamowych.

realizacja

Przeprowadziliśmy kompleksowy projekt strategii Perły – od audytu, po implementację. Określiliśmy rekomendacje budowania portfolio produktowego oraz wdrażania nowych produktów. Wciąż pomagamy rozwijać opracowane wtedy kierunki rozwoju komunikacji i brandingu marki. 

Nowa strategia, zamiast podkreślania lubelskich korzeni marki, zwróciła się do młodszej, wielkomiejskiej grupy konsumentów. Tym samym, przy zachowaniu pozytywnej egalitarności Perły, uderzyła w sam środek kategorii piw jasnych. W późniejszych latach wypracowaliśmy kolejne rozwiązania strategiczne dla marki, których efektem jest m.in. platforma Niesie do przyjaciół.

efekty

Perła z sukcesami prowadzi rynkową walkę z dominującymi koncernami w Polsce. Widać wyraźną zależność między nowymi działaniami promocyjnymi a wzrostami sprzedaży. Marka od lat wraca do nas przy okazji kolejnych projektów, co jest najlepszym wyznacznikiem skuteczności naszej współpracy.

Pracowaliśmy dla: