Perła
Jasne.
PUNKT WYJŚCIA
Perła to lider i chluba regionu. Z ogólnopolskiej perspektywy – piwo regionalne, które czerpie z wizerunku marek rzemieślniczych. W ostatnich latach Perła, wraz ze wzrostem ilości kratftowej konkurencji spowszedniała i straciła na aspiracyjności. Sytuację utrudniały również bardzo rozbudowany line-up produktowy oraz różnorodność i niekonsekwencja w kolejnych kampaniach reklamowych.
WYZWANIE
Jak jedną marką zaadresować dwie, zupełnie odmienne grupy docelowe oraz rynki? Jaką przyjąć strategię pozycjonowania? Jak się reklamować nie posiadając dużego budżetu mediowego?
DZIAŁANIA
Przeprowadziliśmy całościowy projekt strategii marki wraz z programem implementacyjnym. Proces obejmował zarówno pracę nad pozycjonowaniem, jak i planowanie i tworzenie kreacji reklamowych oraz innych aktywności promocyjnych.
ROZWIĄZANIA
Perła, Jasne. Strategia polegała na zwróceniu się do młodszej, wielkomiejskiej grupy konsumentów i uderzeniu w sam środek kategorii piw jasnych. Rekomendacje dotyczyły również oczyszczenia portfolio produktowego oraz zasad jego rozbudowy, zarówno w, jak i poza regionem. Widać wyraźną zależność między nowymi działaniami promocyjnymi marki a wzrostami w sprzedaży i wynikami kluczowych wymiarów wizerunkowych.