Gdy firma Atende Software, największy dostawca usług w zakresie telewizji internetowej w Polsce, wydzieliła się pod koniec 2020 roku ze spółki Atende SA, stało się jasne, że będzie potrzebować nowej strategii i brandingu. Stanęliśmy przed wyzwaniem stworzenia pojemnej marki korporacyjnej o globalnych możliwościach. Przy okazji zachowując elementy dotychczasowej identyfikacji.
Zaczęliśmy od pogłębionych wywiadów z przedstawicielami zarządu w celu lepszego poznania charakteru spółki i jej długofalowych planów. Rozmawialiśmy także z wyselekcjonowaną grupą klientów.
Dzięki temu wypracowaliśmy zapis misji, wizji, celów oraz kluczowych wartości marki. Następnie płynnie przeszliśmy do implementacji ich w nowym brandingu.
Nowoczesne spółki technologiczne często korzystają z pojęcia krawędzi (edge). Nawiązują do niego, gdy mówią o przetwarzaniu brzegowym (edge computing) czy najnowszych osiągnięć technologicznych (cutting-edge technology). Postanowiliśmy wykorzystać to w identyfikacji wizualnej.
Jak pokazać normalnie nieuchwytną krawędź? Najlepiej z pomocą światła, które ją uwidoczni. Dlatego dla każdej z marek dobraliśmy odpowiednie palety barwne. Białe światło związane jest marką główną. Kolor czerwony przypisany został ochronie serwerów przed atakami DDoS, a zestaw narzędzi do tworzenia telewizji internetowej – przejście barwne przywołujące na myśl kolorowy świat rozrywki.
Stworzyliśmy również spójne logotypy, które łączą w sobie świat cyfrowych technologii i analogowego hardware’u. Cały system zawierał kompletną identyfikacje wizualną, audiowizualną, akcydensy firmowe, stronę www i elementy dekoracji biura.
Paweł Bulaszewski
Analityk
W One Eleven zajmuje się analizą danych sprzedażowych oraz elementami szeroko rozumianego desk research: analizą konkurencji, komunikacji, pozycjonowania oraz benchmarkami.
Pracuje w O11E od początku istnienia, czyli od ponad 10 lat. Wcześniej jako freelancer działał na różnych polach marketingu.
Za swój najważniejszy projekt uznaje wielokategorialną eksplorację trendów światowych w suplementacji i rozwiązaniach wellness dla kobiet, zakończoną rekomendacją wyraźnych kierunków koncepcyjnych dla nowych marek.
Lubi muzykę amerykańską. Nie lubi braku punktualności.
Paweł Jasiński
Strateg
W One Eleven zajmuje się opracowywaniem strategii marek i pozycjonowaniem oraz przekładaniem ich na praktyczne narzędzia i plany.
Zaczynał w dziale brand consultingu bna/. Był strategiem w MullenLowe, 2012 Agency, VML i przestrzeń. Współtworzył agencję brandingową Wyraz. Pełnił funkcję Strategy Group Heada w VMLY&R. Współzałożyciel NEW AREAS.
Lubi wszystko co nowe i trudne. Szybko kuma. Nie lubi nadmiarowych treści i brzydkich slajdów.
Interesują go emergentne zjawiska w muzyce rap, szeroko pojęty design i technologia. Pasjonuje się narzędziami zwiększającymi ludzkie możliwości, najlepiej w fazie closed beta. Jest największym entuzjastą boksu jakiego poznał.
Rafał Hydzik
Diagnostyk
W One Eleven bada – z pasją eksploruje rynek i konsumentów, żonglując metodami i analizując dane z każdej możliwej perspektywy. Im więcej wie, tym lepiej śpi.
Przed o11e zbierał doświadczenie m.in. w agencji badawczej IQS czy współpracując z najlepszymi praktykami w branży. Dzięki grantowi od Strefy Kultury Wrocław, w 2020 zdiagnozował i opisał wpływ pandemicznego zamknięcia na rzeczywistość wrocławskiego sektora kultury, natomiastnajwiększe wyzwania i sukcesy są wciąż przed nim.
Entuzjasta semiotyki i kultury. Jak na badacza przystało, jest ciekawy, a wręcz ciekawski swojego otoczenia – te tematy, które najmocniej go intrygują, z zapałem magluje i wynosi na sceny kolejnych INSUMMITów.
A prywatnie, dla odmiany, raczej tworzy – najchętniej z drewna czy klocków LEGO. Wychowany w Londynie, nie mógł nie zakochać się w futbolu – szuka i niebawem znajdzie sposób, by połączyć tę pasję z tą do badań.
Monika Dryja
Rozwój Nowych Produktów, FMCG expert
W One Eleven zajmuje się rozwojem nowych produktów i ich efektywnym wdrażaniem po stronie Klientów.
Monika posiada unikalną mieszankę sprawczych kompetencji menadżerskich i myślenia strategicznego, które zdobyła pracując po stronie dużych, progresywnych organizacji. Jeżeli ktoś twierdzi, że jest to ,,fajny pomysł, ale bardzo trudny do zrobienia” to znaczy, że nie poznał jeszcze Moniki.
Ostatnio procowała w Philips Polska, gdzie całościowo odpowiadała za rozwój kategorii health & wellness (Philips Sonicare, Philips Avent). W tym czasie Sonicare osiągnęło pozycję lidera w kategorii, która przez wiele lat była zdominowana przez jednego gracza, a Avent dokonał rewolucji w kategorii poprzez radykalną transformację cyfrową i aktywne wykorzystywanie social mediów jako główną siłę budującą oś komunikacji. Wcześniej pracowała dla L?Oreal Polska, gdzie odpowiadała za strategię portfolio, komunikacji (b2b i b2c) oraz wprowadzanie nowych produktów pod marką Vichy. Poprzednio, w Grupie Żywiec, zarządzała nowymi wprowadzeniami produktów oraz markami Warka, Królewskie, Leżajsk, Specjal i EB.
Za swoje najważniejsze projekty uważa repozycjonowanie marki Specjal oraz innowacyjne aktywacje budujące angażujące doświadczenie dla marki Vichy i Warka.
Interesuje się psychologią oraz designem wnętrz, lubi eklektyzm. Nie lubi żałować, że czegoś nie zrobiła.
Olga Prymaczek
Project manager
W One Eleven odpowiada za prowadzenie projektów od A do Z. Od przyjęcia briefu od klienta,
poprzez organizację procesu i realizację, aż po jego rozliczenie – to jej codzienne zadania.
Ma ponad 20 lat doświadczenia w branży marketingowo-reklamowej.
Pracowała w studiu filmowym, dziale obsługi klienta w agencji reklamowej, a obecnie pełni funkcję project managera w One Eleven.
Do najważniejszych projektów zalicza te, które wymagały koordynacji między wieloma współpracującymi podmiotami. Były to zarówno zagraniczne produkcje filmowe, jak i globalne kampanie reklamowe dla światowych koncernów.
Odpoczywa, pracując w ogrodzie. Nie przepada za kaktusami.
Zuzanna Kolmus
Diagnostka
W One Eleven zajmuje się analizą procesów rynkowych i zachowań konsumenckich, a także poszukiwaniem insightów służących podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych.
Wcześniej pracowała jako ilościowo-jakościowy badacz rynku w KANTAR Polska. Należała do zespołu zajmującego się oceną potencjału innowacji i procesami NPD. Była członkinią jednostki doradczej KANTAR Youth Board panelu strategiczno-doradczego firmy. Została wyróżniona nagrodą KANTAR G.O.L.D. w kategorii Open Mind 2017.
Za swoje najważniejsze projekty uznaje: inicjatywę ,,Ziemianie atakują”, której celem był pomiar poziomu świadomości i otwartości na działania Polaków w kontekście zmian klimatycznych. Pracowała również przy rozwoju wiodących marek FMCG jak Stock, British American Tobacco i Herbapol.
Prywatnie lubi filmy z lat 90tych i kontakty międzyludzkie w stylu ,,sprzed pandemii”. Nie lubi nadintencji, nadinterpretacji i nerkowców.
Ania Skopicz-Radkiewicz
Project manager
Joanna Witek-Lipka
Design o11e+edgar
W o11e zajmuje się prowadzeniem projektów identyfikacji wizualnych marek.
Z wykształcenia prawniczka, od 2012 roku zajmuje się zarządzaniem w kulturze oraz produkcją wydarzeń artystycznych oraz projektów artbrandingowych i brandingowych.
Współpracowała z takimi partnerami jak Hermes, META, Campari, Suzuki, PKO S.A., VRG, ING, Puro, Raffles Europejski, White & Case, NYX czy Artystyczna Podróż Hestii. Od 2014 związana z Edgar Bąk Studio, od 2019 roku producentka wykonawcza, a od 2020 roku dyrektorka Warsaw Gallery Weekend.
Lubi czytać, pisać i być w ruchu Nie lubi być głodna.
Paweł Bulaszewski
Analityk
W One Eleven zajmuje się analizą danych sprzedażowych oraz elementami szeroko rozumianego desk research: analizą konkurencji, komunikacji, pozycjonowania oraz benchmarkami.
Pracuje w O11E od początku istnienia, czyli od ponad 10 lat. Wcześniej jako freelancer działał na różnych polach marketingu.
Za swój najważniejszy projekt uznaje wielokategorialną eksplorację trendów światowych w suplementacji i rozwiązaniach wellness dla kobiet, zakończoną rekomendacją wyraźnych kierunków koncepcyjnych dla nowych marek.
Lubi muzykę amerykańską. Nie lubi braku punktualności.
Anna Andrzejewska
Strateżka
W One Eleven zajmuje się opracowaniem strategii marek ? w tym ich pozycjonowania, strategii portfelowych oraz tworzeniem założeń dla nowych brandów.
Wcześniej pracowała w agencji badawczej Synovate (obecnie Ipsos), gdzie odpowiadała za prowadzenie całościowych projektów jakościowych dla klientów lokalnych i międzynarodowych. Pracowała również w agencjach reklamowych DDB oraz VMLY&R, gdzie odpowiadała za opracowanie strategii komunikacji marek, a także w Deloitte ? tam zajmowała się konsultingiem marek.
Za swoje najważniejsze projekty uznaje współtworzenie platformy komunikacji dla marki T-Mobile oraz PZU.
Prywatnie lubi grać w tenisa i jeździć na snowboardzie. Nie lubi brukselki.
Marzena Janiszewska Kwapisz
Diagnostka
W One Eleven projektuje badania, odpowiada za ich realizację i przygotowuje wnioski dla działu strategii.
Wcześniej pracowała w rodzimych agencjach badawczych, w których odpowiadała za badania ilościowe. Ma również doświadczenie z badaniami eyetrackingowymi i merchandisingowymi. Wykonywała w sumie ponad 100 projektów dla takich marek jak m.in. Empik, Innogy, Auchan, Carrefour, Danone, Grupa Żywiec czy Wedel.
Za swój najważniejszy projekt uznaje stworzenie nowej marki suplementów piękna Medilage. Była odpowiedzialna za cały proces diagnostyczny ? od zidentyfikowania potrzeb konsumentek i lekarzy, poprzez przeprowadzenie serii wywiadów pogłębionych, aż po testy konceptu i produktu.
Prywatnie lubi odnawiać meble i robić na drutach. Nie lubi biegać oraz pić kawy.
Arkadiusz Trela
Associate, biznes i innowacje, retail expert
Współpracuje z One Eleven przy projektach związanych z retailem oraz wymagających złożonej wiedzy marketingowo-biznesowej. Pomaga nam w modelowaniu biznesowym, jak i w ocenach wykonalności i opłacalności opracowanych koncepcji.
Arek jest niezwykle doświadczonym specjalistą w obszarze strategii i rozwoju biznesu, z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynkach polskich i zagranicznych, zarówno b2b, jak i b2c. Obecnie zajmuje się głównie doradztwem strategicznym oraz doradztwem w obszarach komercyjnych.
Doświadczenie zawodowe zdobywał jako Partner w Tequila Aguila Superior i TradeBridge Poland, oraz Business Development Director w eFaktor S.A. Pracował też jako Country Manager w Philip Morris na Łotwie i Bacardi-Martini Polska na stanowisku najpierw dyrektora marketingu, a potem dyrektora zarządzającego. Wcześniej piastował również różnorodne stanowiska w sprzedaży, marketingu i zarządzaniu w firmach takich jak Coca-Cola CBO Cracow, Master Food Polska czy US West Polska.
Za swoje największe osiągnięcie uważa między innymi sześciokrotny wzrost wolumenu przy zwiększonej rentowności biznesu Bacardi-Martini Polska oraz radykalną zmianę modelu biznesowego Philip Morris na Łotwie, która długookresowo przyczyniła się do wzrostu wszystkich kluczowych wskaźników biznesowych po latach spadków.
Interesuje się zarządzaniem różnorodnością oraz zarządzaniem wielokulturowym. Prywatnie pasjonują go podróże. Nie lubi stagnacji i podejścia ?nie da się?.
Joanna Warchulska
Finanse
W One Eleven odpowiedzialna za nadzór nad finansami, planowanie, monitorowanie efektywności projektów oraz administrację.
Absolwentka Sciences Po i Coll?ge des Ingénieurs w Paryżu. Z finansami związana od ponad 20 lat. Kolejne szczeble finansowego doświadczenia zdobywała zarówno w dużych korporacjach, jak i agencjach marketingowych. Zrealizowała międzynarodową kwalifikację z zakresu finansów Chartered Global Management Accountant.
Prywatnie lubi musicale i deszczowe dni.
Andrzej Olkowicz
Project manager
W One Eleven zajmuje się prowadzeniem projektów i utrzymanie relacji z kluczowymi klientami firmy. Zarządza również zespołem project managmentu.
Wcześniej pracował w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR. Przez 5 lat odpowiadał za wszystkie działania związane z konkursem i galą Effie Awards ? w tym m.in. kontakty ze sponsorami, jurorami i Komitetem Organizacyjnym. Wcześniej zajmował się organizacją i koordynacją eventów korporacyjnych dla takich firm jak Microsoft, Mercedes Benz Polska, Imperial Tabacco czy Volkswagen Bank.
Za swój najważniejszy projekt uznaje stworzenie programu MBS by Effie, którego był pomysłodawcą i współtwórcą. Brał aktywny udział w całym procesie jego powstawania ? od idei do realizacji.
Prywatnie lubi nowe technologie i gry. Nie lubi nudy oraz powtarzalności.
Piotr Gąsienica-Daniel
Dyrektor Strategii
W One Eleven zarządza działem strategii i odpowiada za koordynację złożonych projektów koncepcyjnych.
Wcześniej pracował po stronie klienta jako Główny Specjalista ds. Strategii Marketingowej i Badań w PZU oraz w międzynarodowej firmie badawczej TNS (dzisiaj Kantar). Zrealizował kilkadziesiąt projektów strategicznych i badawczych dla podmiotów z branż FMCG, finansowej, technologicznej i usługowej.
Za swoje najważniejsze projekty uznaje współtworzenie strategii portfelowej i brandingowej Grupy PZU po akwizycji podmiotów na rynkach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia) oraz kompleksową obsługę strategiczną portfela marek i innowacji Grupy USP.
Prywatnie lubi chodzić po górach i grać w tenisa. Nie lubi góralskiej muzyki i squasha.
Zuzanna Gałuszka
Strateżka
W One Eleven zajmuje się tworzeniem strategii marki i komunikacji oraz dba o to, aby założenia przekładały się na design.
Wcześniej pracowała w jednej z wrocławskich agencji brandingowych, gdzie była odpowiedzialna za wypracowywanie konceptów i kompleksowe budowanie wizerunku marek. Związana z Uniwersytetem Wrocławskim, na którym robi doktorat w dyscyplinie Nauki o Komunikacji Społecznej i Mediach oraz prowadzi zajęcia na kierunku Komunikacja Wizerunkowa.
Za swoje najważniejsze projekty uznaje te, które wymagały głębokiego wejrzenia w kulturę ? experience design i strategię komunikacji klubu techno, koncept storytellingowy dla jednej z polskich winnic oraz strategię marki zajmującej się tworzeniem limitowanych serii rzeźb we współpracy z rozpoznawalnymi artystami.
Tomasz Bartnik
Partner, strategia
Założyciel One Eleven. Odpowiada za wizję rozwoju firmy oraz uczestniczy w procesach budowy strategii i opracowywaniu innowacji.
Wcześniej był Vice Prezesem i Chief Strategic Officerem w Grupie Saatchi & Saatchi w Polsce oraz uczestniczył w pracach międzynarodowego zespołu nadzorującego działy strategii EMEA. W przeszłości był również Partnerem w Corporate Profiles Consulting. Współtworzył i zarządzał zespołami agencji strategicznych oraz działami strategii agencji reklamowych. W sumie strategią para się od ponad 20 lat i posiada bogate doświadczenie w pracy z różnymi kategoriami produktowymi, markami i wyzwaniami. Jest także wielokrotnym laureatem i jurorem Effie, a od 3 lat członek Komitetu Organizacyjnego tego konkursu. Współpracownik do projektów społecznych przy PRB. Członek Rady Edukacyjnej SAR i Rady Programowej SSM SAR. Wykłada na MBS by Effie oraz SSM SAR.
Za swoją najważniejsze cechy uważa progresywność i otwartość w myśleniu, oraz umiejętność szybkiej adaptacji do okoliczności, zmiany metody czy wykonania radykalnego pivotu koncepcyjnego. Jak sam twierdzi ? jedyną stałą w jego pracy jest zmiana.
Lubi mocny wiatr oraz dużą falę. Nie lubi spacerów.
Krzysztof Goryński
Członek Zarządu One Eleven i Dyrektor Diagnostyki
W One Eleven jest odpowiedzialny za rozwój firmy w obszarze analiz rynkowych i badań konsumenckich.
Wcześniej pracował w największych w Polsce firmach badawczych TNS, GFK, Gemius, zajmując stanowiska od project managera po szefa zespołu. W nc+ na stanowisku kierownika ds. badań realizował między innymi badania w procesie fuzji między Cyfrą+ a Platformą N. Później, na stanowisku managera d.s. badań i strategii zarządzał obszarem badawczym w procesie transformacji marki player.pl jak również badaniami strategii marketingowej TVN. Od 2018 roku wykładowca w Szkole Strategii Marki SAR. Okazjonalnie współpracuje z uczelniami wyższymi, prowadząc zajęcia z obszaru badań i analiz konsumenckich oraz nowych mediów.
Za swoje najważniejsze projekty uznaje segmentacje konsumenckie dla marek Play, Netia, CANAL+ oraz player. Trackingi marek i komunikacji w firmach: player, TVN. Projekty badawcze w procesie rebrandingu marki BPH oraz proces diagnostyczny dla strategii marki Big Milk.
Lubi pasję i zaangażowanie w realizowanych projektach, a także partnerskie i równe relacje w pracy i biznesie. Nie lubi chaosu w procesach, zarozumiałości i hierarchii w relacjach między ludźmi.
Edgar Bąk
Design o11e+edgar
Zajmuje się projektowaniem tożsamości wizualnych, znaków, opakowań i przestrzeni.
Angażuje się w projekty społeczne, jest autorem wydawanych w Polsce i zagranicą książek dla dzieci poruszających tematy równości. Prowadził warsztaty w Japonii, Izraelu, Estonii oraz we Włoszech a w School of Form prowadził kurs projektowania identyfikacji wizualnych. Z Charlotte West przygotował „Projekt: The Polish Journal of Visual Art and Design“, dla wydawnictwa Unit Editions. Wielokrotnie nagradzany: KTR, Łódź Design Festival, STGU oraz Książka Roku.
Najważniejsze projekty: kilimy „Chaos“ i „Kosmos“ dla Splot Kilim, identyfikacja wizualna dla Nowego Teatru oraz OKO.press.
Lubi jezioro, nie lubi jeździć samochodem.