Kir

Szlachetność finansowego monobrandu

Punkt wyjścia


Krajowa Izba Rozliczeniowa, choć mało znana, jest jedną z największych i najważniejszych instytucji finansowych w Polsce. Do O11E zwróciła się z prośbą o konsultację spójności strategii pomiędzy różnymi rodzajami prowadzonego biznesu i poszczególnymi produktami, oraz pomoc w zakresie przełożenia strategii na konkretne aktywności, w tym przede wszystkim strategię brandingową. KIR to ogromna instytucja, która operuje w wielu różnorodnych sektorach polskiego rynku rozliczeniowego.

Wyzwanie


Operuje zarówno jako marka korporacyjna, jak również oferuje produkty i świadczy usługi na rynkach B2B i B2C. Istotnym aspektem sytuacji wyjściowej w projekcie była obserwacja związana z tym, że jakość różnorodnych materiałów komunikacyjnych i marketingowych, w tym brandingu w negatywny sposób odstawała od jakości i nowoczesności usług i produktów oferowanych przez KIR.
Kir

Wyzwanie

Uwspółcześnienie wizerunku i brandingu marki znajdującej się w trudnej, mało zrozumiałej kategorii. Uporządkowanie portfela i portfolio marki, opracowanie wytycznych do procesu redesignu.
Kir

Rozwiązania

W rezultacie projektu uznano, że kluczowa dla rozwoju strategii KIR jest maksymalna spójność systemu brandingowego oraz oparcie budowy wizerunku na korporacyjnej części biznesu. Wielkość, wiarygodność i profesjonalizm KIR stała się podstawą do rozwoju wszelkiego rodzaju strategii marketingowych w ramach portfolio marki.

Na poziomie strategii brandingowej postawiono na monobrand z deskryptorami. Takie rozwiązanie podkreślało „instytucjonalny” (nie komercyjny, czy konsumencki) charakter marki.
Kir

Credits:

Klient: Krajowa Izba Rozliczeniowa
Diagnostyka: O11E
Strategia: O11E

Design
Planning: O11E
Brand design: Mamastudio