Ibuprom

Nowoczesna marka przeciwbólowa

Portfolio USP Zdrowie jest rzadkim przypadkiem na świecie, gdzie w ręku jednej firmy znajdują się dwie największe marki przeciwbólowe na rynku – Apap i Ibuprom.

Punkt wyjścia


Kiedy zostaliśmy poproszeni o pomoc w opracowaniu strategii, obie marki znalazły się w sytuacji wysokiej aktywności ze strony konkurencji oraz konieczności poszukiwania drogi rozwoju wizerunku, związanej ze „zużyciem się” dotychczasowych narracji.

Wyzwanie


Najważniejszym wyzwaniem stało się wyraźne odróżnienie od siebie obu marek w kategorii, która jest bardzo nisko angażująca, związana z negatywną motywacją i dająca ograniczone możliwości różnicowania się marek. Kluczowa była precyzyjna selekcja wymiarów, na których powinny się odróżniać obie marki, tak aby zminimalizować kanibalizacji i ułatwić im dalszy rozwój w kategorii.

Działania


Cały projekt był kompleksowy. Rozpoczęliśmy audytem kategorii, marek i elementów budujących doświadczenie w różnych punktach styku. Następnie opracowaliśmy strategię portfelową, pozycjonowania. Współtworzyliśmy też rozwinięcia produktowe marki Ibuprom. Ostatni element projektu dotyczył programu brand exprience w tym komunikacji, brandingu i brand design.
Ibuprom

Marka wyostrzyła pozycjonowanie wokół skuteczności.

Ibuprom Ibuprom

Rozwiązania i rezultaty

W konsekwencji opracowanych w procesie strategicznym koncepcji, marka Ibuprom wyostrzyła swoje pozycjonowanie w kierunku terytorium wizerunkowego skupionego wokół skuteczności, uniwersalności i nowoczesności.

Opracowano nową platformę komunikacyjną, zmieniono opakowania, a dotychczasowe plany mediowe, oparte głównie na wykorzystaniu tv, uzupełniono o inne media (m.in. ooh). Dotychczasowe portfolio produktowe marki otworzyło się na innowacje produktowe (launch wariantu RR), oraz inne niż tabletka formaty produktowe (żel Sport).
Ibuprom

Credits:

Klient: USP Zdrowie
Diagnostyka: O11E
Strategia: O11E