IBUPROM

NOWOCZESNA MARKA PRZECIWBÓLOWA

PUNKT WYJŚCIA

Portfolio USP Zdrowie jest rzadkim przypadkiem na świecie, gdzie w ręku jednej firmy znajdują się dwie największe marki przeciwbólowe na rynku – Apap i Ibuprom. Gdy zostaliśmy poproszeni o pomoc w opracowaniu strategii, obie marki mierzyły się z wysoką aktywnością ze strony konkurencji. Stały również przed wyzwaniem znalezienia nowej drogi rozwoju wizerunku, związanej z wyeksploatowaniem się dotychczasowych narracji.

Działania

Kluczowa była precyzyjna selekcja wymiarów, w których obie marki powinny się różnić. Chodziło o zminimalizowanie ryzyka kanibalizacji i ułatwienie im dalszego rozwój w kategorii, która jest bardzo nisko angażująca, związana z negatywną motywacją i dająca ograniczone możliwości różnicowania się marek.

Cały projekt był kompleksowy. Rozpoczęliśmy od audytu kategorii, marek i elementów budujących doświadczenie w różnych punktach styku. Następnie opracowaliśmy strategię portfelową i pozycjonowania. Współtworzyliśmy też rozwinięcia produktowe marki Ibuprom. Ostatni element projektu dotyczył programu brand exprience w tym komunikacji, brandingu i brand design.

Rezultaty

W wyniku opracowanych w procesie strategicznym koncepcji marka Ibuprom wyraźnie wzmocniła swoje pozycjonowanie. Stworzono nową platformę komunikacyjną, zmieniono opakowania, a dotychczasowe plany mediowe, opierające się głównie na telewizji, rozszerzono o inne kanały (m.in. OOH). Portfolio produktowe marki zostało wzbogacone o innowacje, takie jak wprowadzenie wariantu RR, oraz o nowe formy produktów, np. żel Sport.
Pracowaliśmy dla: