IBUPROM
NOWOCZESNA MARKA PRZECIWBÓLOWA
PUNKT WYJŚCIA
Portfolio USP Zdrowie jest rzadkim przypadkiem na świecie, gdzie w ręku jednej firmy znajdują się dwie największe marki przeciwbólowe na rynku – Apap i Ibuprom. Gdy zostaliśmy poproszeni o pomoc w opracowaniu strategii, obie marki mierzyły się z wysoką aktywnością ze strony konkurencji. Stały również przed wyzwaniem znalezienia nowej drogi rozwoju wizerunku, związanej z wyeksploatowaniem się dotychczasowych narracji.
Działania
Kluczowa była precyzyjna selekcja wymiarów, w których obie marki powinny się różnić. Chodziło o zminimalizowanie ryzyka kanibalizacji i ułatwienie im dalszego rozwój w kategorii, która jest bardzo nisko angażująca, związana z negatywną motywacją i dająca ograniczone możliwości różnicowania się marek.
Cały projekt był kompleksowy. Rozpoczęliśmy od audytu kategorii, marek i elementów budujących doświadczenie w różnych punktach styku. Następnie opracowaliśmy strategię portfelową i pozycjonowania. Współtworzyliśmy też rozwinięcia produktowe marki Ibuprom. Ostatni element projektu dotyczył programu brand exprience w tym komunikacji, brandingu i brand design.