IBUPROM
Ból pod kontrolą

projekt
Jedna firma ma w portfolio dwie największe marki leków przeciwbólowych na rynku – podjęliśmy się wyzwania rozwinięcia jednej z nich, tak by nie tworzyła ryzyka dla drugiej.
wyzwanie
USP Zdrowie jest rzadkim przypadkiem, gdzie jedna firma ma w portfolio dwie największe marki leków przeciwbólowych na rynku – Apap i Ibuprom. Oba brandy mierzyły się z silną konkurencją oraz wyeksploatowaniem dotychczasowych narracji. Potrzebna była nowa strategia oraz obranie właściwego kierunku rozwoju komunikacji.


realizacja
Kluczowe było określenie różnic tak, aby obie marki mogły się rozwijać bez wzajemnego wykluczania. Kategoria leków przeciwbólowych jest bardzo nisko angażująca i związana z negatywną motywacją, co ogranicza możliwości różnicowania marek.
Do projektu podeszliśmy kompleksowo. Rozpoczęliśmy od audytu kategorii, marek i doświadczenia konsumenta w różnych punktach styku z produktem. Następnie opracowaliśmy strategię portfelową i pozycjonowania oraz rozwinięcia produktowe marki Ibuprom. Finalnym elementem projektu było całościowe zaprojektowanie doświadczenia marki, w tym komunikacji, brandingu i brand design.
efekty
Marka Ibuprom wyraźnie wzmocniła swoje pozycjonowanie. Stworzono nową platformę komunikacyjną, zmieniono opakowania, a dotychczasowe plany mediowe rozszerzono o inne kanały (m.in. OOH). Portfolio produktowe marki zostało wzbogacone o innowacje – wprowadzono wariant leku o szybszym działaniu oraz nowe formy produktów, np. żel Sport.