GUUT
Dobro w sobie
PUNKT WYJŚCIA
Probiotyki są powszechnie znaną i używaną od lat kategorią farmaceutyczną. Jednak sposób korzystania z nich w Polsce był związany w zasadzie jedynie z antybiotykoterapią i koniecznością odbudowy wyjałowionej flory bakteryjnej po zakończonym procesie leczenia.
Najnowsze odkrycia naukowe wskazują na ogromną rolę mikrobiomu (szczególnie jelitowej flory bakteryjnej) w poprawnym funkcjonowaniu organizmu. W świetle najnowszych badań naukowych probiotyki adresują bardzo różnorodne dolegliwości. Równolegle probiotykom towarzyszyło zainteresowanie ze strony mediów i konsumentów przy jednoczesnym…braku oferty produktowej na rynku.
WYZWANIE
Kluczowym wyzwaniem było wypromowanie znanej wśród konsumentów kategorii w zupełnie nowej odsłonie. Poza popularyzowaniem wiedzy na temat nowych funkcji zdrowotnych probiotyków, kluczowe było stworzenie samego produktu i zagwarantowanie skuteczności jego działania.
DZIAŁANIA
Przeprowadziliśmy całościowy proces rozwoju NPD (New Product Development). Objął on takie zagadnienia jak: identyfikacja potencjalnych potrzeb możliwych do zaspokajania, rozwój formulacji produktu (z partnerem zewnętrznym), opracowanie business case’u (wyliczenia potencjału, rozstrzygnięcia modelu dystrybucji i pięcioletni P&L), konstrukcja range’u produktowego i koncepcja komercjalizacji.
ROZWIĄZANIA
Guut stał się prawdziwą marką probiotyków funkcjonalnych przeznaczonych na odporność, metabolizm, nastrój i witalność. Wszystkie formulacje zostały przebadane przez stosowne, obiektywne laboratorium i uzyskały potwierdzenie skuteczności działania.
EFEKTY
Formuła produktu i forma opakowania wprowadza nowe standardy na rynku probiotyków funkcjonalnych.