Dziewiąta Planeta

Galaktyka smaku

PROJEKT

Właściciele kultowej stołecznej restauracji zakładali wegetariańską markę cateringową, która musiała oddawać ich oryginalność, charakter i smak.

wyzwanie

Gdy zwrócili się do nas założyciele żoliborskiej restauracji Ósma Kolonia, stanęliśmy przed wyzwaniem stworzenia nowej marki cateringowej, w niczym nie przypominającej tych dostępnych na nasyconym rynku. Odcięliśmy się od panujących narracji liczenia kalorii oraz niby-ekologicznych projektów popularnych w tej kategorii.

realizacja

Korzystając z metodologii Design Thinking, przeanalizowaliśmy konkurencje i potrzeby klientów. Szybko okazało się, że ludzie nie chcą słuchać o diecie, lecz o przyjemności jedzenia. Niekoniecznie potrzebują także pięciu posiłków dziennie, a świeże produkty są dla nich równie istotne jak ekologiczne opakowania. Krok po kroku weryfikowaliśmy kolejne elementy marki z przyszłymi klientami. Dzięki temu udało nam się stworzyć mocny, przekonujący koncept.

Zaproponowaliśmy unikalny język werbalny i wizualny, podkreślający, że Dziewiąta Planeta to osobny kosmos w galaktyce cateringów. Podstawą identyfikacji są charakterystyczne warzywa-planety, których abstrakcyjna forma sprzyja dalszym rozwinięciom. Rysunki mogą zmieniać się wraz z porami roku – tak jak sezonowe składniki rotują w kuchni.

Efekty

Już pierwszego dnia marka zdobyła tylu klientów, ilu planowano na pół roku działalności. Branding został wyróżniony nominacją do prestiżowej nagrody Klubu Twórców Reklamy KTR. 

CREDITS

Klient: Ósma Kolonia / 9Planeta
Analiza, Design, Strategia: One Eleven
Zdjęcia jedzenia: Magda Klimczak

SHARE:  facebook / linkedin
Pracowaliśmy dla: