ALivia

Wsparcie strategiczne

Kontekst

Fundacja Onkologiczna Alivia, działająca od lat na rzecz zwiększania dostępu do optymalnej opieki onkologicznej, zwróciła się do nas z dylematem, czy pozostać przy ówczesnej narracji i platformie, czy zmienić kierunek, aby efektywnie docierać z komunikacją do wszystkich grup odbiorców.

Wyzwanie

Naszym zadaniem było wsparcie Alivii w określeniu roli i charakteru marki, a także wypracowanie z zespołem kreatywnym nowej platformy oraz wytycznych komunikacyjnych.

Głównym celem było stworzenie strategii, która nie tylko podkreślałaby misję onkofundacji, ale również skutecznie rekrutowała pacjentów do korzystania z portalu Moja Alivia oraz rezonowała z darczyńcami.

Efekty

W odpowiedzi powstała idea „Dodajemy odwagi”, która odzwierciedla rolę Alivii we wspieraniu pacjentów w odzyskiwaniu poczucia kontroli i pewności w obliczu choroby. Koncept został zweryfikowany zarówno pod kątem potencjału rekrutacyjnego pacjentów, jak i pozyskiwania 1,5% od darczyńców. Na jego podstawie Molecular Creative stworzono nową kampanię promującą portal Moja Alivia, który pomaga pacjent(k)om i ich bliskim odnaleźć się w systemie po usłyszeniu diagnozy. Projekt został uhonorowany nagrodą w konkursie Innovation 2024. Dziękujemy Fundacji za zaufanie, a pozostałym zaangażowanym stronom za współpracę.

CREDITS

Klient: Alivia – Fundacja Onkologiczna

Executive Creative Director: Bartek Klimaszewski
Analiza, Strategia: One Eleven

Pracowaliśmy dla: