PELAVO
ODWAŻNE REPOZYCJONOWANIE
PUNKT WYJŚCIA
Pelavo zaczynało na wysoce konkurencyjnym rynku różnorodnych środków na przeziębienie. W momencie launchu było na nim dostępnych ponad 60 produktów. Sama marka została stworzona w oparciu o naturalne substancje i miała ofertę zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci.
Wyzwanie
Mieliśmy za zadanie poprawić pozycję wizerunkową i sprzedażową marki na rynku preparatów na przeziębienie i dokonać rewizji jej strategii . Kluczowe okazało się opracowanie nowego pozycjonowania dla Pelavo, wraz z portfolio produktowym oraz przygotowanie skutecznej strategii komunikacji.
Rozwiązania
Ze względu na charakter produktu (płyn / syrop) zrepozycjonowaliśmy markę na w pełni skierowaną dla dzieci. Dodatkowo zidentyfikowaliśmy niezaspokojoną przez marki rynku dziecięcego potrzebę związaną z refleksyjnym podejściem do leczenia przeziębienia: „lek dla dzieci powinien nie tylko zwalczać objawy, ale również dać siłę małemu organizmowi do stworzenia własnej bariery ochronnej przeciwko wirusom i bakteriom”.
Istotnym wątkiem związanym ze strategią konkurowania było wzbogacenie atrybutu naturalności (dominującego w kategorii) o naukę i wiedzę. Taki zabieg pozwolił zbudować percepcję profesjonalizmu i nowoczesności oraz skuteczności marki.
Efekty
W wyniku wszystkich zaproponowanych działań udział marki się podwoił. Pelavo z dziewiątej pozycji rynkowej przesunęło się na trzecią. Marka została nagrodzona za transformację nagrodą EFFIE 2016 oraz Brand Identity Grand Prix 2016.