Pole do popisu

Inspiracja do poznawania

Projekt

Kompleksowe stworzenie marki sałat, która będzie realnie wpływać na decyzje zakupowe klientów.

Wyzwanie

15 sekund – tyle maksymalnie przeznacza się na wybór warzyw zielonych w sklepie. Klient kieruje się głównie ich wyglądem, a marka zazwyczaj nie gra większej roli. 

Lubimy takie wyzwania – brand sałat Pole do Popisu stworzyliśmy dla Grupy Producentów Warzyw PrimaVega tak, by skutecznie przełamywał ten schemat. 

Realizacja

Zaczęliśmy od eksploracji potrzeb i zachowań konsumentów. Przeprowadziliśmy 80 wywiadów przy półkach sklepowych, 8 pogłębionych rozmów podczas wizyt domowych, a wytypowane klientki poprosiliśmy o notatki na temat codziennego użycia sałat. Zagraniczne benchmarki, rzeczywiste ekspozycje warzyw zielonych w sklepach, analiza semiotyczna – poszukiwania prowadziliśmy różnorodnie i szeroko. Dzięki dobrze ugruntowanym podstawom opracowaliśmy całościową strategię marki wraz z pozycjonowaniem i charakterystyką grup docelowych oraz wytyczne brandingowe i komunikacyjne.

 

Idea marki uosabiającej przewodnika po świecie gotowania wynikała z konsumenckiej potrzeby odkrywania nowych smaków, którą określiliśmy podczas wcześniejszych etapów. Charakter Pola do Popisu oddaje zarówno nazwa jak i design – kolorowe pasy symbolizują pola widziane z lotu ptaka, a transparentna etykieta pokazuje świeżość sałaty. Nazwy produktów wprost odnoszą się do ich smaków, a na opakowaniach pojawiły się konkretne pairingi kulinarne.

Efektywność proponowanych rozwiązań przetestowaliśmy autorską metodą ICL (Iteration Consumer Lab). Wykorzystaliśmy testy półkowe z metodologią VA (Visual Availability) oraz pomiary czasów reakcji (IAT). Dzięki temu PrimaVega zyskała pewność, że przygotowane przez nas opakowania są nie tylko estetyczne, ale i skutecznie przekonują konsumentów. 

 

Efekty

Nowa marka powstała dzięki dogłębnym zrozumieniu kategorii i potrzeb konsumentów. Kompleksowa strategia oraz przetestowany design pozwalają konsekwentnie zdobywać miejsce na konkurencyjnym rynku warzyw zielonych. 

Pracowaliśmy dla: