Perła
Jasne.

projekt
Regionalna marka piwa chciała powiększyć swój rynek, jednak jej komunikacja nie była odpowiednia dla planowanej skali rozwoju.
Wyzwanie
Perła to chluba Lubelszczyzny. Z ogólnopolskiej perspektywy była postrzegana jako regionalne piwo czerpiące z wizerunku marek rzemieślniczych. Jednak wraz z rosnącą konkurencją kraftową, Perła przestała wyróżniać się na rynku i zaczęła tracić na aspiracyjności. Sytuację komplikowało zbyt rozbudowane portfolio produktów oraz niekonsekwencja w kolejnych kampaniach reklamowych.
realizacja
Przeprowadziliśmy kompleksowy projekt strategii Perły – od audytu, po implementację. Określiliśmy rekomendacje budowania portfolio produktowego oraz wdrażania nowych produktów. Wciąż pomagamy rozwijać opracowane wtedy kierunki rozwoju komunikacji i brandingu marki.
Nowa strategia, zamiast podkreślania lubelskich korzeni marki, zwróciła się do młodszej, wielkomiejskiej grupy konsumentów. Tym samym, przy zachowaniu pozytywnej egalitarności Perły, uderzyła w sam środek kategorii piw jasnych. W późniejszych latach wypracowaliśmy kolejne rozwiązania strategiczne dla marki, których efektem jest m.in. platforma Niesie do przyjaciół.


efekty
Perła z sukcesami prowadzi rynkową walkę z dominującymi koncernami w Polsce. Widać wyraźną zależność między nowymi działaniami promocyjnymi a wzrostami sprzedaży. Marka od lat wraca do nas przy okazji kolejnych projektów, co jest najlepszym wyznacznikiem skuteczności naszej współpracy.