Perła

Jasne.

Piwo Perła jest lokalną marką lubelską, która poza historycznie bardzo silną pozycją w swoim regionie systematycznie buduje penetrację w dystrybucji ogólnopolskiej.

Punkt wyjścia


Lokalnie to lider i chluba regionu. Ogólnopolsko to piwo „regionalne”, które dzięki regionalności czerpie w pewnym sensie z wizerunku marek rzemieślniczych. W ostatnich latach Perła, wraz ze wzrostem ilości “zielonej” konkurencji spowszedniała i straciła na aspiracyjności. Sytuację utrudniały również bardzo rozbudowany line-up produktowy oraz różnorodność i niekonsekwencja w kolejnych kampaniach reklamowych

Wyzwanie


Jak jedną marką zaadresować dwie, zupełnie odmienne grupy docelowe oraz rynki? Jaką przyjąć strategię pozycjonowania? Jak się reklamować nie posiadając dużego budżetu mediowego?

Działania


Przeprowadziliśmy całościowy projekt strategii marki, wraz z programem implementacyjnym. Projekt obejmował zarówno pracę nad pozycjonowaniem, jak i proces planowania i tworzenia kreacji reklamowej oraz innych aktywności promocyjnych.
Perła

„Zwykłe, dobre piwo” zderzone ze skomplikowaną rzeczywistością, w której żyje grupa docelowa i odrobiną zdrowego dystansu stało się osią komunikacji.

Perła

Rozwiązania


Perła, Jasne. Strategia polegała na zwróceniu się do młodszej, wielkomiejskiej grupy konsumentów i „uderzeniu” w sam środek kategorii piw jasnych. Rekomendacje dotyczyły również oczyszczenia portfolio produktowego oraz zasad jego rozbudowy, zarówno w, jak i poza regionem. Widać wyraźną zależność między nowymi działaniami promocyjnymi marki a wzrostami w sprzedaży i wynikach kluczowych wymiarów wizerunkowych.
Perła Perła Perła Perła Perła

Credits:

Klient: Browary Lubelskie S.A.
Diagnostyka: O11E
Strategia: O11E
Proces: O11E
Kreacja: Agencja Houdini