J.Dauman

Język pieniędzy

Projekt

Podczas łączenia brytyjskiej i polskiej firmy księgowej okazało się, że brakuje nie tylko spójnej identyfikacji, ale także wspólnej wizji biznesu i rozwoju.

Wyzwanie

Dauman & Co oraz Capital Business Links zajmowały się księgowością na rynku brytyjskim i polskim, ale mimo wspólnej struktury właścicielskiej brakowało im spójnego wizerunku i komunikacji. Zwróciły się do nas z zadaniem stworzenia nowego brandingu. Jednak analiza pokazała, że przedstawiciele organizacji różnie myślą o biznesie i jego perspektywach, a klienci nie mają jasnego obrazu, czym dokładnie zajmuje się firma. Dlatego naszym pierwszym zadaniem stało się opracowanie jednej, wiarygodnej strategii marki.



realizacja

Zdefiniowaliśmy misję, wizję i cele J.Dauman, określiliśmy grupę docelową, ramy kategorialne i komunikacyjne. Zrozumieliśmy, że J.Dauman wspiera polskich przedsiębiorców w umiędzynarodowieniu ich działalności oraz pomaga im na dalszych etapie funkcjonowania na nowym rynku. Jest ich przewodnikiem, dekoderem, tłumaczem – tym, który mówi językiem pieniędzy.

Identyfikację wizualną marki oparliśmy na uniwersalnym symbolu finansów – banknocie. Stworzyliśmy system układów graficznych, zaproponowaliśmy subtelną, ale wielobarwną paletę kolorystyczną oraz inspirowany znakiem wodnym sposób prezentowania zdjęć i materiałów wideo.

Przypomnieliśmy także postać samego Jerzego Daumana. Wyemigrował on z Polski i w 1948 roku założył w Wielkiej Brytanie firmę księgową, a po wojnie pomagał Polakom odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Ta postać stała się symbolem misji firmy, wspierającej współczesnych przedsiębiorców na nowych rynkach. Jego odręczny podpis posłużył do stworzenia logotypu, który podkreśla największą siłę marki – relacyjność.

Efekty

Silna i pełna tradycji marka finansową J.Dauman stała się szyldem działalność całej organizacji. Dzięki temu ruchowi firma skutecznie pozyskała partnerów, którzy do tej pory byli poza jej zasięgiem. 

 

CREDITS

Klient: J.Dauman
Analiza, Strategia, Design: One Eleven

SHARE:  facebook  /  linkedin
Pracowaliśmy dla: