PELAVO

ODWAŻNE REPOZYCJONOWANIE

projekt

Ze względu na silną konkurencję, producent środka na przeziębienie zdecydował się na odważny i właściwy kierunek zmian. 

Wyzwanie

Pelavo startowało na mocno nasyconym rynku środków na przeziębienie – w momencie launchu dostępnych było ponad 60 konkurencyjnych produktów. By móc na nim zaistnieć, musiał znaleźć odpowiedni kierunek rozwoju.

realizacja

Naszym zadaniem było poprawienie pozycji wizerunkową i sprzedażowej marki. Syropowy charakter produktu naprowadził nas na strategię skierowania marki wyłącznie do dzieci. Dodatkowo zidentyfikowaliśmy niezaspokojoną potrzebę rynku związaną z refleksyjnym podejściem do zdrowia dzieci – lek powinien nie tylko zwalczać objawy, ale wspierać odporność najmłodszych. Komunikat o naturalności produktu wzmocniliśmy elementami naukowym i profesjonalnymi, co podkreśliło skuteczność marki. Było to także istotnym wątkiem związanym ze strategią konkurowania. 

Efekty

W wyniku zaproponowanych działań udział rynkowy Pelavo podwoił się. Marka z dziewiątej pozycji rynkowej przesunęła się na trzecią. Sukces transformacji został wyróżniony nagrodami EFFIE 2016 oraz Brand Identity Grand Prix 2016.

Pracowaliśmy dla: