Pelavo

Odważne repozycjonowanie

Marka oparta była na naturalnej substancji, oferując produkty zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Pomimo silnego wsparcia komunikacyjnego notowała słabe wyniki sprzedażowe.

Punkt wyjścia

Pelavo zaczynało w wysoce konkurencyjnym rynku różnorodnych środków na przeziębienie. To wysoce konkurencyjna kategoria – w momencie launchu było aktywnych ponad 60 marek. Marka oparta była na naturalnej substancji, oferując produkty zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci.
Pelavo
Pelavo

Wyzwanie

One Eleven otrzymało zadanie poprawienia pozycji wizerunkowej i sprzedażowej na rynku preparatów na przeziębienie i rewizję strategii marki. Kluczowe było opracowanie nowego pozycjonowania dla Pelavo, wraz z portfolio produktowym oraz przygotowanie skutecznej strategii komunikacji.

Rozwiązania

Ze względu na charakter produktu (płyn / syrop) zrepozycjonowaliśmy markę na w pełni skierowaną dla dzieci. Dodatkowo zidentyfikowaliśmy niezaspokojoną przez marki rynku dziecięcego potrzebę związaną z refleksyjnym podejściem do leczenia przeziębienia: „lek dla dzieci powinien nie tylko zwalczać objawy, ale również dać siłę małemu organizmowi do stworzenia własnej bariery ochronnej dla wirusów i bakterii”.

Istotnym wątkiem związanym ze strategią konkurowania było wzbogacenie atrybutu naturalności (dominującego w kategorii) o naukę i wiedzę. Taki zabieg pozwolił zbudować percepcję profesjonalizmu i nowoczesności oraz skuteczności marki.
Pelavo
W wyniku wszystkich zaproponowanych działań udział marki się podwoił. Pelavo z dziewiątej pozycji rynkowej przesunęło się na trzecią.

Marka została nagrodzona za transformację nagrodą EFFIE 2016 oraz Brand Identity Grand Prix 2016.


Credits:

Klient: USP Zdrowie
Diagnostyka: O11E
Strategia: O11E

Design:
Planning: O11E
Packaging: SiebertHead Limited
Kreacja: FCB Warsaw
Media: METS