Guut:

Masz dobro w sobie

Probiotyki funkcjonalne, wprowadzenie nowej kategorii produktowej.

Punkt wyjścia

Probiotyki są powszechnie znaną i używaną od lat kategorią farmaceutyczną. Jednak sposób korzystania w Polsce był związany w zasadzie jedynie z antybiotykoterapią i koniecznością odbudowy wyjałowionej flory bakteryjnej po zakończonym procesie leczenia. W innych krajach europejskich probiotyki bywają stosowane również na dolegliwości gastryczne, ale ogólnie wiedza o ich możliwościach jest ograniczona.

Najnowsze odkrycia naukowe wskazują na ogromną rolę mikrobiomu (szczególnie jelitowej flory bakteryjnej) w poprawnym funkcjonowaniu organizmu. W świetle najnowszych badań naukowych probiotyki adresują bardzo różnorodne dolegliwości. Równolegle probiotykom towarzyszył „hype” w mediach oraz zainteresowanie ze strony konsumentów przy jednoczesnym…braku oferty produktowej na rynku.

Wyzwanie

Kluczowym wyzwaniem było wypromowanie znanej wśród konsumentów kategorii w zupełnie nowych zastosowaniach. Poza kreowaniem wiedzy na temat nowych funkcji zdrowotnych probiotyków, kluczowe było stworzenie samego produktu i zagwarantowanie jego skuteczności działania.

Działania

Przeprowadziliśmy całościowy proces rozwoju NPD (New Product Development). Nasz proces objął takie zagadnienia jak: identyfikacja potencjalnych potrzeb możliwych do zaspokajania, rozwój formulacji produktu (z partnerem zewnętrznym), opracowanie business case’u (wyliczenia potencjału, rozstrzygnięcia modelu dystrybucji i pięcioletni P&L), konstrukcja range’u produktowego i koncepcja komercjalizacji.

Guut stał się prawdziwą marką probiotyków funkcjonalnych przeznaczonych na odporność, metabolizm, nastrój i witalność. Wszystkie formulacje zostały przebadane przez stosowne, obiektywne laboratorium i uzyskały potwierdzenie skuteczności działania.

Wprowadziliśmy na rynek nową kategorię produktową, od początku do końca.


Credits:

Klient: USPI/ UniLab Ltd.
NPD: O11E
Diagnostyka: O11E
Strategia: O11E

Design:

Planning: O11E
Packaging/ Brand Design: Design Center/ Anna Troszkiewicz i Emilia Nyka