4F
Cele. Działania. Rezultaty.
Projekt
W ramach projektu dla marki 4F opracowaliśmy strategię rozwoju marki uwzględniającą pozycjonowanie oraz założenia komunikacyjne, a także wsparcie działań marketingowych na rynkach międzynarodowych.
ZAKRES PRAC
Projekt obejmował pogłębioną i cross-dyscyplinarną diagnozę sytuacji marki 4F w Polsce i na kluczowych rynkach zagranicznych. Przeprowadzone badania (m.in. analizy danych, desk research, jakościowe i ilościowe badania konsumenckie, badania kulturowe) skupiały się na kwestiach związanych z kontekstem biznesowym, identyfikacją reguł kategorialnych, mechaniką budowania BEX i brand equity, ramowaniem i percepcją marki oraz zmianach oczekiwań użytkowników kategorii. Istotne było również pozyskanie detalicznej wiedzy i dokonanie rozstrzygnięć w niemal wszystkich przejawach funkcjonowania marki.
Na podstawie zebranej wiedzy oraz przeprowadzonych warsztatów, opracowaliśmy kompleksową strategię marki adresującą potencjały i bariery rozwoju, która obejmowała pozycjonowanie, architekturę marki i wytyczne komunikacyjne. Kluczowym elementem projektu była synteza wyników z czterech rynków, co pozwoliło dostosować ideę organizującą i komunikację do lokalnych odbiorców, przy zachowaniu spójnego charakteru marki.
Efekty
Marka 4F zyskała solidne podstawy do wzmocnienia swojej pozycji. Opracowana strategia pozycjonowania i komunikacji, uwzględniająca specyfikę lokalnych rynków oraz globalne trendy, pozwoli marce skuteczniej budować percepcję wartości i docierać do konsumentów. Dzięki nowej strategii 4F jest lepiej przygotowane do dalszej ekspansji oraz budowania silnej, rozpoznawalnej marki – również za granicą.