ARTYKUŁ DLA STOWARZYSZENIE KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ SAR
SKUTECZNE WYMYŚLANIE, CZYLI ITERACYJNE TECHNIKI IDEACYJNE
Świat zaczął kręcić się bardzo szybko i wpływa to na wszystkie przejawy naszego życia, z biznesem i marketingiem włącznie. Dlatego musieliśmy również zrewidować nasze myślenie o tym, jak najsprawniej wymyślać rzeczy.
Gdybym zaproponował mojemu ojcu, żeby nauczył się grać w grę komputerową, prawdopodobnie najpierw poprosiłby mnie o to, żebym mu wszystko na spokojnie wytłumaczył, zanim w ogóle zbliżyłby się do ekranu. Mój syn natomiast nie chciałby za bardzo nikogo słuchać, tylko jak najszybciej kazałby mi wszystko włączyć i natychmiast metodą prób i błędów spróbował dowiedzieć się, jak rzeczy działają. Dopiero po pewnym czasie zacząłby zadawać pytania. Kto miałby rację? Z punktu widzenia szybkości uczenia na pewno mój syn.
Na co dzień zajmuję się pracą koncepcyjną dla różnych rodzajów biznesu. Wraz z rosnącym tempem zmian na rynku nauczyłem się, że szybkie kreowanie koncepcji i ich równie szybka weryfikacja są znacznie efektywniejsze niż długa eksploracja i próba wypracowania jednego, najlepszego rozwiązania. Każda osoba i każdy zespół wcześniej czy później wypracowuje techniki i rytuały, które najlepiej sprawdzają się w ich przypadku.” – pisze Tomek Bartnik, partner i strateg w One Eleven.