tymbark

Zoom na ikonę kategorii SNN

projekt

Wiodąca na polskim rynku marka soków i napojów owocowych potrzebowała świeżego spojrzenia i oceny sytuacji marki oraz rynku, by skutecznie bronić swojej dominującej pozycji i kształtować kierunek rozwoju. 

Wyzwanie

Tymbark to jedna z największych i najsilniejszych polskich marek, stanowiącą niemal podręcznikowy przykład efektywnego prowadzenia lokalnej marki w jednej z najbardziej konkurencyjnych kategorii FMCG. Klient zwrócił się do nas z prośbą o syntetyczną, zewnętrzną ocenę oraz głębszą eksplorację percepcji marki w trzech wskazanych grupach konsumentów. Uznaliśmy, że kluczowe będzie potwierdzenie istniejących oraz zidentyfikowanie nowych reguł kategorialnych, określenie framingu, ocena kulturowej ikoniczności marki, jej architektury brandingowej oraz narracji „Kochaj życie”. 

.

realizacja

Ponieważ większość analiz i badań jest prowadzona na bieżąco, od początku skoncentrowaliśmy się na weryfikacji hipotez i wniesieniu nowego spojrzenia. Zaczęliśmy od zrozumienia perspektywy Klienta i rekonstrukcji dotychczasowego stanu wiedzy, następnie przeprowadziliśmy autorską analizę sprzedaży, która pozwoliła ustalić pozycję Tymbarku w poszczególnych kategoriach, benchmarking skupiający się na strukturze portfolio,  analizę kulturową w obszarze szeroko rozumianych napojów i badania jakościowe z Gen Z, młodymi kobietami oraz progresywnymi, świadomymi w obszarze zdrowia osobami, by zidentyfikować oczekiwania oraz bariery i motywatory konsumpcji Tymbarku, jak i zmapować kategorię z perspektywy konsumenta. 

efekty

Efektem projektu była synteza wiedzy, która jasno odpowiedziała na pytania dotyczące ram kompetencji marki, potencjalnych kierunków rozwoju, oceny obecnej architektury brandingowej oraz narracji i języka wizualnego marki oraz wskazała obszary do dalszych prac koncepcyjno-strategicznych.  

CREDITS

Klient: Maspex

Wywiady wewnętrzne, analiza sprzedaży, wtórna analiza danych, benchmarking, analiza kulturowa, eksploracja jakościowa z elementami etnografii, synteza wiedzy: One Eleven

SHARE: facebook  / linkedin
Pracowaliśmy dla: