Diverse

w poszukiwaniu nowej tozsamosci

Projekt

Niegdys kultowa marka odziezy potrzebowała okreslic sie na nowo aby przyciagnac nowych kupujacych.

Wyzwanie

Polski rynek fashion przechodzi w ostatnich latach dynamiczną transformację. Z jednej strony kategoria rozrasta się w ekspresowym tempie – do Polski wchodzą nowi gracze, tacy jak Temu, z drugiej obecni już na rynku retailerzy zmieniają swoje strategie, aby dostosować się do wymagającego tempa dyktowanego przez świat fast fashion. Zmiany przyspieszyły pandemiczne lock-downy, wymuszając na konsumentach przeniesienie się do sieci, co oznaczało nie tylko częstsze zakupy w e-commerce czsocial mediowych live’ach, ale także gwałtowny wzrost popularności napędzającego modowe trendy TikToka. Nie bez znaczenia była także inflacja i dokładniejsze kontrolowanie swoich wydatków przez Polaków. Diverse, niegdyś kultowa streetwearowa marka ubrań, do tej pory sprawnie poruszał się w szybko transformującym się świecie, wykorzystując kody odwołujące się do młodości i miejskości. Marka trwała na polskim rynku od 1993 i mimo upływu czasu udało jej się utrzymać stabilną i rozpoznawalną pozycję. Mimo to, aby utrzymać i przyspieszyć wzrost, Diverse stanął przed nieuniknionym wyzwaniem określenia na nowo swojej tożsamości – czy nadal pozostawał atrakcyjną, miejską marką rekrutującą młodych 

stategia_diverse

Realizacja

Chcąc zapewnić marce kompleksowe wsparcie, zaplanowaliśmy trzyetapowy proces pozwalający w pierwszej kolejności zdiagnozować jej sytuację. Eksploracja jakościowa pozwoliła nam zrozumieć, jak Polacy traktują modę, jak dobierają swoje codzienne stylizacje i jak chcieliby być dzięki temu postrzegani. Przeanalizowaliśmy także, czego oczekują od marek modowych – a w szczególności od Diverse, marki o sentymentalnym znaczeniu, często przywracającej wspomnienia o młodości.  

Aby potwierdzić nasze hipotezy o ogromnej przewadze jaką dysponuje Diverse – wysokiej jakości, odróżniającej markę od konkurencji – w drugim etapie projektu, sięgnęliśmy po ilościową walidację, która ukazała nam pełniejszy obraz sytuacji marki.  
Bazując na zebranych insightach przygotowaliśmy koncepty nowego pozycjonowania Diverse.  
W etapie trzecim przetestowaliśmy koncepty za pomocą autorskiej metodologii ICL.

W pierwszej fazie testów zwróciliśmy się do trendsetterów – osób zainteresowanych modą i inspirujących innych swoimi stylizacjami. To właśnie sesja kreatywna z nimi pomogła nam dopracować koncepty tak, aby były zgodne z dominującymi w świecie fashion trendami. Dopracowane w ten sposób propozycje pokazaliśmy obecnym i potencjalnym klientom Diverse, którzy pomogli nam nakreślić finalny kierunek rozwoju marki.  
Na każdym etapie ściśle współpracowaliśmyklientem, dzieląc się naszą systematycznie wzbogacaną widzą o kategorii, tworząc bazę inspirujących modowych case’ów czy analizując propozycje konceptów ze stylistką. Pierwsze zmiany zespół Diverse wprowadzał już w początkowych fazach projektu, opierając się na konsumenckich insightach ze wszystkich faz badań.  

Efekty

Efektem procesu było zapewnienie marce jednolitej, wspartej silnymi insightami idei, wokół której może na nowo budować swój wizerunek, obecnie stopniowo i kompleksowo wdrażanej przez zespół Diverse 

W ostatnich miesiącach mieliśmy w ETOS S.A. okazję pracować z zespołem ONE ELEVEN nad projektem badań dla marki Diverse. To była wartościowa i inspirująca współpraca, która dała nam mocne podstawy do dalszych działań strategicznych. Trzymajcie za nas kciuki.
Poniżej dzielę się krótką referencją, bo uważam, że tak profesjonalne podejście i zaangażowanie zasługują na wyróżnienie.

Współpraca z ONE ELEVENbyła dla marki Diverse ETOS S.A. istotnym elementem przygotowań do dalszego jej rozwoju. Dzięki przeprowadzonym badaniom oraz trafnym analizom, otrzymaliśmy rzetelny obraz marki i jej potencjału na rynku. Wypracowane wnioski i rekomendacje stanowią dla nas solidną bazę do podjęcia świadomych decyzji i obraniu właściwego kierunku strategicznego. Całość prac została wykonana terminowo, z dużym zaangażowaniem oraz zrozumieniem specyfiki naszej branży. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów współpracy i z pełnym przekonaniem rekomendujemy One Eleven jako partnera strategicznego w tego typu projektach.

Dziękujemy.

 

Premium • 1Chief Marketing Officer/ Marketing Director

CREDITS

Klient: Diverse
Badania, Strategia: One Eleven

SHARE: facebook  / linkedin
Pracowaliśmy dla: