Diverse

w poszukiwaniu nowej tozsamosci

Projekt

Niegdys kultowa marka odziezy potrzebowała okreslic sie na nowo aby przyciagnac nowych kupujacych.

Wyzwanie

Diverse to jedna z najdłużej obecnych na rynku polskich marek modowych. W ostatnich latach, rynek ten ulega dynamicznym zmianom: począwszy od znacznego zwiększenia się liczby graczy (w tym tanich platform sprzedażowych), poprzez zmieniające się z tygodnia na tydzień mikrotrendy aż po związane z inflacją zmiany stylu życia Polaków. W tym kontekście Diverse, kiedyś marka pożądana, w niektórych kręgach postrzegana wręcz jako kultowa, potrzebował na nowo zdefiniować swoje miejsce na rynku, odświeżyć swój wizerunek i umocnić się wobec narastającej konkurencji.  

stategia_diverse

Realizacja

Proces rozpoczęliśmy od analizy sytuacji marki – zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Przeprowadziliśmy wywiady z kluczowymi działami oraz badania fokusowe, by lepiej zrozumieć wizerunek marki i doświadczenia zakupowe klientów – online i offline.

Analiza komunikacji konkurencji pozwoliła określić pozycję Diverse na rynku i zidentyfikować główne wyzwania. Badania ilościowe potwierdziły wcześniejsze insighty, co umożliwiło wdrożenie pierwszych rekomendacji produktowych i komunikacyjnych oraz wyznaczenie strategicznych kierunków rozwoju.

Następnie przeszliśmy do testowania konceptów pozycjonowania. Inspirując się globalnymi case’ami, stworzyliśmy propozycje zgodne z trendami, które zweryfikowaliśmy wśród entuzjastów mody. Opinie lead userów pozwoliły je udoskonalić, a testy wśród szerszej grupy konsumentów pomogły wybrać finalny kierunek. Dzięki współpracy z ekspertką branży fashion zaproponowaliśmy marce nowe, silniejsze pozycjonowanie.

Efekty

Nowe pozycjonowani Diverse zapewnia marce jednolitą, wspartą silnym insightem konsumenckim ideę, wokół której może tworzyć swoją komunikację. W duchu nowych zmian zaproponowaliśmy także katalog usprawnień zarówno dla sklepów stacjonarnych, jak i e-commerce, propozycję zmian produktowych oraz struktury kolekcji a także inspiracje komunikacyjne, wdrażane już przez zespół Diverse.

CREDITS

Klient: Diverse
Badania, Strategia: One Eleven

SHARE: facebook  / linkedin
Pracowaliśmy dla: