cyber__Folks:

New hosting
platform

Zmierzyliśmy się z wyzwaniem przygotowania koncepcji kampanii dla nowej marki cyber_Folks. Głównym założeniem kampanii było połączenie dwóch światów – świata przedsiębiorcy i świata doradcy.

Punkt wyjścia

Cyber_Folks to nowa marka na wymagającym i rozdrobnionym rynku usług hostingowych, która dotychczas funkcjonowała pod nazwą LinuxPL.com. Gdy One Eleven zostało poproszone o pomoc przy opracowaniu koncepcji launchu komunikacyjnego marki, nikt jeszcze o cyber_Folks nie słyszał.

Zadaniem One Eleven było opracowanie koncepcji spotu TV oraz komunikacji OOH do ściśle dookreślonej grupy docelowej dotychczasowych i nowych użytkowników usług hostingowych.

Wyzwanie

Kluczowym wyzwaniem okazało się proste wytłumaczenie kompleksowej usługi w relatywnie trudnej kategorii i w krytycznej i wymagającej grupie docelowej, czyli wśród małych i średnich przedsiębiorców.

Dodatkowo na całość przygotowań od opracowania do zbadania konceptów było jedynie 1,5 miesiąca i wszystko odywało się w trakcie właśnie ogłoszonej globalnej pandemii i „lockdown’u”.

Rozwiązania

Mając na uwadze uwarunkowania projektu zaprojektowaliśmy „gęsty” iteracyjny proces koncepcyjno badawczy współpracy z Klientem, dzięki któremu mieliśmy szansę uzyskać najbardziej czytelny komunikat w obranej grupie docelowej, w najkrótszym czasie. Od początku w procesie uczestniczyło studio produkcyjne, co pozwoliło nam już po pierwszym warsztacie rozpocząć prace nad przygotowaniem planu zdjęciowego.

Główną ideą komunikacyjną było pokazanie i zestawienie ze sobą dwóch światów - świata przedsiębiorcy i konsultanta - adresując najczęstsze bolączki, które towarzyszą klientom przy zakupie usług hostingowych - prędkość strony, czas rejestracji domen, czas reakcji usługodawców na problemy techniczne…

W Q1 2020 grupa R22 zanotowała 30% wzrostu EBITDA rok do roku.

Marka cyber_Folks jest tworzona przez ludzi dla ludzi, dlatego w momencie poszukiwania rozwiązań na kampanię szukałem partnerskiego podejścia i nowoczesnego dialogu przełamującego utarte standardy relacji „klient - agencja” rodem z lat 90tych. One Eleven zaproponowało zupełnie inne podejście: nowatorską wizję procesu szytego na miarę, w którym nie było między nami barier zarówno w aspektach profesjonalnych, jak i czysto ludzkich.

– Jakub Dwernicki
prezes R22

W o11e, podczas prac nad kampanią video, odniosłem wrażenie, że przygotowane kreacje i materiały bazują na solidnym rozumieniu marki i lekturze strategii. One nie są po prostu ładne, one także pełnią określone funkcje, wynikające z charakteru marki, a wszystkie elementy są przemyślane. Czuliśmy, że proces kreacji wprost wynika z koncepcji marki – i tak powinno to wyglądać.

– Artur Pajkert
Brand Manager cyber_Folks

Audio branding ft. Mikołaj „NOON” Bugajak

Dla nas, niezbywalnym elementem języka marki jest jego część audio. Stworzyliśmy charaktetystyczny jingiel z jednej strony nawiązujący do technologicznego charakteru marki, z drugiej podkreślający jej ludzki charakter.

Automatyzacja tworzenia kampanii banerowej

Przygotowaliśmy szablony i wytyczne graficzne, na podstawie, których specjalistyczne, autorskie oprogramowaniu, stworzonym przez Artura Pajkerta, brand managera marki cyber_Folks, „samo” tworzyło banery w tempie setek kreacji na minutę i bez problemu pokrywało nimi bogaty zakres tematyczny strony. Oprogramowanie tworzy reklamy do sieci Display i na FB, zapisując je od razu w wielu rozmiarach (popularne rozmiary IAB) oraz formatach (JPG, PNG, a nawet animowany GIF).


Credits:

Klient: H88
Komunikacja: O11E
Badania konceptów: O11E
Produkcja: WTK