castorama
Zawsze pomocna w drodze do lepszego domu

projekt
Klient zgłosił się z potrzebą strategicznej redefinicji pozycjonowania oraz przygotowania do wdrożenia nowej platformy komunikacyjnej. Wspieraliśmy cały proces – od kompleksowej diagnostyki kategorii i marki Klienta, przez pracę koncepcyjną i rewizję pozycjonowania marki, po koordynację przetargu + procesu kreatywnego.


Wyzwanie
Castorama – lider rynku DIY i home improvement w Polsce – działa w jednej z największych kategorii handlu detalicznego, generującej wysokie przychody i angażującej niemal wszystkich Polaków. Marka stanęła przed wyzwaniem stworzenia nowej platformy komunikacyjnej, która nie tylko umocniłaby jej pozycję lidera, ale także wyróżniała się w coraz bardziej jednorodnym krajobrazie konkurencyjnym i budowała silniejszą więź ze współczesnym konsumentem.
Aby sprostać temu wyzwaniu, konieczne było dogłębne zrozumienie sytuacji rynkowej. Kluczowym etapem procesu była więc gruntowna diagnoza obecnych postaw konsumenckich i dynamiki kategorii, prowadząca do wypracowania silnej i wyróżniającej idei pozycjonującej markę.


realizacja
Proces rozpoczęliśmy od dogłębnej analizy rynku i postaw konsumenckich – poprzez dane zastane, badania jakościowe (w tym etnografia, FGI) i ilościowe oraz analizę konkurencji. Celem było zrozumienie motywacji, barier i decyzji zakupowych w kategorii DIY i home improvement.
Zidentyfikowaliśmy kluczowe insighty i szerokie spektrum potrzeb klientów, wskazując, że marka musi odpowiadać na wiele zróżnicowanych misji konsumenckich. Kluczowa okazała się rola marki jako stałego towarzysza – obecnego, pomocnego i elastycznego.


efekty
W ścisłej współpracy z zespołem Castoramy wypracowaliśmy spójne
i angażujące pozycjonowanie marki oraz silną ideę kreatywną – gotową do wdrożenia na szeroką skalę.
Przeprowadzony przez nas kompleksowy proces przetargowy zakończył się wyborem najlepszego partnera kreatywnego. Finalna koncepcja została pozytywnie zweryfikowana przez konsumentów w badaniach jakościowych i ilościowych.