Vercom
Sukces giełdowy

PROJEKT

Vercom przygotowywał się do wejścia na giełdę. Jednym z kluczowych elementów tego procesu było stworzenie uporządkowanej strategii, brandingu i narracji, które przekonają rynek do zainwestowania w spółkę. Lubimy takie wyzwania, bo pozwalają w wydatny sposób pomóc w dalszym rozwoju biznesu.

PUNKT WYJŚCIA

Vercom istnieje od 2005 roku. Na początku był to klasyczny software house, który tworzył oprogramowanie dla firm z branży telekomunikacji. Z czasem, w odpowiedzi na potrzeby klientów, zaczął rozwijać kompetencje z zakresu automatyzacji i usprawniania komunikacji cyfrowej. Dzisiaj jest liderem rynku CPaaS w tej części Europy. Jednak stosowany dotychczas branding oraz niespójny storytelling odstawał od jakości usług oferowanych przez spółkę.

WYZWANIE

Identyfikacja wizualna Vercom nie pokazywała ogromnej skali działania firmy. Spółka była od dawna fundamentem cyfrowego świata. Oferowała swoim partnerom liczne narzędzia do komunikacji z klientami. Jednak nie umiała tego wyeksponować. W dodatku na początku 2021 roku miała zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych.

DZIAŁANIA

Vercom musiał nauczyć się mówić o sobie w prosty, interesujący sposób. Sprecyzować swoje przewagi i odświeżyć identyfikację wizualną. Dzięki pogłębionej analizie rynkowej i współpracy z klientem zidentyfikowaliśmy słowa kluczowe. Narracja marki miała obracać się wokół takich haseł jak skala, skalowalność i wielokanałowość.

Poza tym wybraliśmy kolory marki. Uporządkowaliśmy układ graficzny. Opracowaliśmy język wizualny, który – niezależnie od formy zastosowania – będzie od razu przywoływał skojarzenia ze spółką. Wsparliśmy markę przy budowie strony internetowej. Wreszcie znaleźliśmy symbol wizualny dotarcia do celu, który klient uznał za swój od razu, gdy go zobaczył.

EFEKTY

Vercom pozyskał na GPW 180 milionów złotych. Średnia stopa redukcji zapisów na akcje wśród detalicznych inwestorów wynosiła około 92,4 proc. Kurs podczas otwarcia zanotował wzrost o 19,97 proc.

Możemy tylko gratulować spółce sukcesu i cieszyć się z dalszej współpracy z całą grupą R22.

CREDITS

Klient: Vercom
Analiza, Strategia, Design: One Eleven

SHARE:
/
Pracowaliśmy dla:
aleo
warka
vercom
ttv
e.wedel
usp_zdrowie
unilever
tvp
redbull
r22
play
pelavo
nc+
maspex
kir
ing
perla
kompania_piwowarska
ibuprom
erbud
dilmah
dauman
redge
cosmedica
apap
tvn
bausch
bigmilk
Loading