OLEJ WIELKOPOLSKI
Wideo-etnografia

CEL DIAGNOSTYCZNY:

Eksploracja roli oleju w procesie gotowania.

METODOLOGIA:

Wideo-etnografia. Wywiady jakościowe.

OPIS:

W ramach prac nad marką Oleju Wielkopolskiego odwiedziliśmy grupę pań domu ze wsi, miasteczek i miast. Naszym celem było ustalenie głównych skojarzeń związanych z olejem, poznanie sposobów jego użytkowania i wykorzystywanych akcesoriów.

Wspólnie gotowaliśmy i czytaliśmy etykiety. Dopytywaliśmy, na jakie elementy konsumentki zwracają szczególną uwagę, wybierając olej. Zaglądaliśmy do szafek, aby lepiej zrozumieć, obok jakich produktów stoi i w jaki sposób jest przechowywany.

CIEKAWOSTKI:

Żadna z badanych nigdy nie próbowała smakować samego oleju.

Konsumentki oczekują, że olej będzie przezroczysty i nieingerujący w smak potrawy.

Kolor oleju stanowi istotny czynnik w procesie zakupowym.

EFEKTY:

W wyniku procesu przedstawiliśmy do wdrożenia zestaw innowacji. Zarówno tych wymagających niewielkich korekt, jak i sięgających po przykłady spoza ram kategorialnych.

Pracowaliśmy dla:
aleo
warka
vercom
ttv
e.wedel
usp_zdrowie
unilever
tvp
redbull
r22
play
pelavo
nc+
maspex
kir
ing
perla
kompania_piwowarska
ibuprom
erbud
dilmah
dauman
redge
cosmedica
apap
tvn
bausch
bigmilk
Loading